Két verziót készítettünk a garanciális szövegből, amelyek lényege ugyanaz. Az egyik a hosszadalmas jogi szöveg, a másik pedig egy rövidített változat. Nyomj arra a gombra, amelyiket olvasni akarod:
Két verziót készítettünk a garanciális szövegből, amelyek lényege ugyanaz. Az egyik a hosszadalmas jogi szöveg, a másik pedig egy rövidített változat. Nyomj arra a gombra, amelyiket olvasni akarod:
A kalaPP Művek (Gyártó) az alábbi jótállási feltételeket biztosítja, melyek érvényesítéséhez a vásárlást igazoló számla vagy az eredetivel megegyező számlamásolat bemutatása szükséges:
A jótállás nem vonatkozik a fogyó-kopó alkatrészek (például párnahuzatok, textilek) rendes elhasználódására, mindez azonban nem érinti a fogyó-kopó alkatrészeknek a polgári jog fogalomhasználata szerinti „hibás” volta esetén fennálló jótállási kötelezettséget. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztó általi használat során keletkező sérülésekre (pl. karcolások, horpadások, kopások) a jótállás nem vonatkozik. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A fogyasztási cikknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a jótállási határidő újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa, ill. a fogyasztási cikk tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősülnek. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegyen nem rögzített szabályok vonatkozásában a mindenkor hatályos vonatkozó magyar jogszabályi előírások irányadók. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok a számlával, ill. nyugtával érvényesíthetőek. A fogyasztó mindennemű jótállási igényét emailben (szia@kalappmuvek.hu) jelezheti. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek vállalkozásunkat terhelik.
Ha a fogyasztási cikk meghibásodásában a fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a jótállási kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a fogyasztó köteles viselni, ha a fogyasztási cikk karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha vállalkozásunk e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a fogyasztási cikknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. A jogszabály alapján kötelező jótállás alá eső fogyasztási cikkek esetén, ha az adott fogyasztási cikk rögzített bekötésű, ill. 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható, a fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról vállalkozásunk gondoskodik.
A fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozásunk köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni, ha
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozásunk köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló nyugtán számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Vállalkozásunknak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor vállalkozásunk a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a elektronikus úton történik.
A jótállási igény bejelentése: A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozásunkkal közölni. A hiba felfedezésétől számított 1 héten belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A jótállási igényt a fogyasztási cikk minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a fogyasztó a jótállási igényét a fogyasztási cikknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a jótállási igény a fogyasztási cikk egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Mentesülés a jótállási felelősség alól: Vállalkozásunk mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha a hiba oka a vásárlás időpontja után keletkezett (pl. rendeltetésellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, a használati-kezelési útmutató szerinti karbantartás elmulasztása). A rendeltetésellenes használat elkerülése céljából a fogyasztási cikkhez használati és kezelési útmutatót mellékelünk és kérjük, hogy az abban foglaltakat saját érdekében tartsa be.
A fogyasztót a jótállás alapján megillető jogok: A fogyasztó a Ptk. 6:159. §-ában rögzített szabályok szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a fogyasztási cikk hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; – vagy a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha vállalkozásunk a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ill. ha ezen kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A fogyasztó a választott jótállási jogáról másikra térhet át, az áttéréssel okozott költséget köteles azonban vállalkozásunknak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre vállalkozásunk adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó jogszabályi előírásokat kell megfelelően alkalmazni.
Rendeltetésszerű használat: Bútoraink csak magánhasználatra szolgálnak, ipari célra nem alkalmasak. A gyártó a rendeltetésellenes, vagy hibás használatból eredő károkért nem vállal felelősséget. Az egyes bútortípusok jellemzői a honlapunk (www.kalappmuvek.hu) vonatkozó termékoldalain olvashatók.
A bútorok elhelyezése: Bútorainkat kizárólag száraz, nedvességtől védett helyen használja és védje az erős napsütéstől! Amennyiben szabad téren használja, használaton kívül fedje le vízhatlan takaróval és polcolja fel! Bútoraink természetes anyagból készülnek, és mint ilyenek, idővel színben és egyéb jellemzőkben változhatnak (a faanyag sötétedik és „mozog”, vizet vesz fel és ad le). Ez nem jelent meghibásodást, ezért a jótállás nem vonatkozik ilyen változásokra.
Tisztítás: A bútorok portalanítását száraz, puha ruhával végezze, vegyszeres bútorápolót ne használjon! Makacsabb szennyeződések esetén enyhén nedves ruhával törölje le a felületet, kerülve a dörzsölést. A párnák az alábbiak szerint tisztíthatók:
A bútorok karbantartása: Ahhoz, hogy a bútor minél hosszabb ideig megőrizze minőségét és szépségét, bizonyos időközönként kezelést igényel. Ennek jelei szemmel láthatóak, és jelentkezésük ideje attól függ, milyen körülmények között használja a bútort. A kezelés módja a következő:
Az eredeti festék típusa az email-es megrendelésben található. Amennyiben más festékkel festi újra a bútort, végezzen színpróbát egy nem látható helyen! Mindig azonos oldószerű festéket használjon! Az újrafestés során a bútor színe változik, ami az egymásra rakódó festékrétegek sajátossága.
Van raklap bútor garancia?
Igen, van. 100.000 Ft-ig 1 év, 100.000-től 250.000 Ft-ig 2 év, afölött pedig 3 év.
Mire vonatkozik a raklap bútor garancia?
Rendeltetésszerű használat mellett jelentkező hibákra, mint például a deszkatörés. Ha arra használod, amire való (ágy=fekve alvás; kanapé=ülés, stb), akkor jótállunk érte, hogy nem lesz hibája. Viszont ha az ágyon betont keversz és a dohányzóasztalt használod a kocsid megemeléséhez, akkor elvész a raklap bútor garancia.
Mire figyeljek?
Legfőképp arra, hogy ne hagyd a bútorokat letakarás nélkül az esőben. Ha vigyázol rájuk, és néha újrafested őket, akkor hosszú évekig szépek maradnak. A párnákat pedig annak megfelelően használd, hogy milyet rendeltél. A beltéri mosható értelemszerűen nem vízálló, a vízlepergető pedig kibírja a ráömlő folyadékot, de ha bedobod a medencébe, akkor átázik (ami nem baj, de cipzározd ki, és hagyd kiszáradni).
Mit csináljak, ha valami mégis elromlik?
Minél hamarabb szólj nekünk! Ezt megteheted az itt található elérhetőségeink bármelyikén.
És akkor mi lesz?
Megvizsgáljuk a hiba okát, és ha rendesen használtad, akkor sorban ez a megoldási menetrend:
Ha nem javítható, vagy nagyon messze vagyunk egymástól, akkor az első lépést kihagyjuk.
Mit csináljak, ha nem kell, amit megrendeltem?
Ahhoz, hogy ezt elkerüld, jól gondold át a vásárlás előtt a szükségleteidet. A jog ebben minket véd, mert a termékeinket “a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítjuk elő, illetve azt egyértelműen a fogyasztó személyére szabjuk“. Ebben az esetben pedig nincs elállási jogod. Ha mégis meggondolod magad, akkor azonnal jelezd, és lehet, hogy még olyan fázisban vagyunk a munkával, hogy törölni tudjuk a megrendelést.
Kell ápolni a bútort?
Igen, főleg, ha odakint tartod. Látni fogod, hogy mikor kezd fáradni (ez a használat helyétől és módjától függően néhány szezon). Ha már látod, akkor csiszold-töröld át festékboltban kapható csiszolószivaccsal (150-es szemcsenagyság megfelelő lesz), aztán portalanítsad le alaposan, majd fesd át az eredetivel megegyező festékkel. Ha más festéket választasz, akkor elvész a raklap bútor garancia, viszont valószínűleg nem okozol gondot, ha ugyanolyan oldószerű festéket használsz. Érdemes egy nem látszó felületen próbafestést végezni.
Mit tegyek, ha kérdeznék?
Kérdezz! Itt minden elérhetőségünket megtalálod.
Kelt: 2021.06.01.
Érvényes: 2021.01.01-től (ezt megelőzően értékesített termékeinkre vásárlástól számított egy év garanciát vállaltunk a fentieknek megfelelő feltételek szerint)