IMPRESSZUM: A SZOLGÁLTATÓ (ELADÓ, VÁLLALKOZÁS) ADATAI
Cégnév: Vidám Kompánia Betéti Társaság
Cím: 1112 Budapest, Ördögorom út 9.
Telefon: +36304742413
E-mail: szia@kalappmuvek.hu
Weboldal: https://www.kalappmuvek.hu
Adószám: 26131067-2-43
Számlavezető bank: MagNet Bank
Bankszámlaszám: 16200151-18538933
Facebook: kalaPP Művek
Webhosting szolgáltató: 3 in 1 Hosting Bt., 2310 Szigetszentmiklós, Brassó utca 4/A.
FOGALMAK
Felek: Eladó és Vevő (Vásárló) együttesen
Honlap: https://www.kalappmuvek.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül.
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: Olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Termék: A Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi.
Vállalkozó/Eladó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vevő/Ön: A Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Feleket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A honlapunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
A SZERZŐDÉS NYELVE, A SZERZŐDÉS FORMÁJA
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA – FELELŐSSÉG A MEGADOTT ADATOK VALÓSÁGÁÉRT
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
A TERMÉK KIVÁLASZTÁSA
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a feltüntetett termékek közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre.
A RENDELÉS ELKÜLDÉSE
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor adja meg adatait (név, számlázási név, cím, email-cím, telefonszám, és eltérő szállítási cím esetén annak a címnek az adatai), válassza ki a megfelelő szállítási módot, fogadja el ÁSZF-ünket és egyszerűen kattintson a “Megrendelés” gombra.
ÁRAK
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, és nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A RENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
A rendelések feldolgozása hétköznapokon 24 órán belül, hét végén 48 órán belül megtörténik. Ünnepnapon leadott rendeléseket az ünnepeket követő első munkanapon dolgozzuk fel.
VISSZAIGAZOLÁS ÉS MEGRENDELÉS
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később egyet) a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálati telefonszámot: +3630 4742413.
A szerződés szerinti megrendelés akkor jön létre, amikor a Vevő részéről megtörtént a kapcsolatfelvétel a webáruházon, vagy más úton keresztül, majd az Eladó részletes visszajelzést küldött, amely tartalmazta az összegző információkat (mint az áru típusa és mennyisége, méretei, színe, ára, és a házhoz szállítás módja és ára), majd a Vevő válaszemailben nyugtázva, vagy helyesbítve ezeket írásban megrendeli a termékeket és szolgáltatásokat.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdése a megrendelés emailes visszaigazolásakor következik be.
FIZETÉSI FELTÉTELEK
A megrendelést követően „e-számla” ellenében banki átutalással egyenlíthető ki a számla összege, illetve személyes átvétel, vagy az Eladó által történő házhoz szállítás esetén készpénzben, valamint futárszolgálattal történő szállítás esetén utánvéttel is a küldemény kézbesítőjének.
SZÁLLÍTÁS
A küldemények kézbesítése az Eladó által végzett szállítással, vagy a Home Delivery Team futárszolgálattal történik. A termék körülbelüli szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza. A kiküldött e-mail pontosabb kiszállítási időt határoz meg, ám itt is előfordulhatnak eltérések. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon vagy e-mailben.
Szállítási módok:
Kiszállítási idő: A termékek kiszállítási idejét a vásárlás folyamán, valamint a visszaigazoló emailben jelezzük. A kiszállítás ideje a termék típusának és darabszámának, valamint a megrendelés időpontjának függvényében változhat. Rajtunk kívülálló okok miatt, (pl. beszállítás késedelme) a valós szállítási idő egyes esetekben a fentebb leírtaktól eltérhet. Esetlegesen elhúzódó szállításról minden esetben tájékoztatjuk a vásárlót.
Szállítási díjak:
Az Eladó saját maga végezte szállítás esetén a bútorok összeszerelését saját külön díj nélkül végzi. Összeszerelésen kívül egyéb helyszíni szerelést (falra felfúrás stb.) nem vállal és végez.
A fenti árak bruttó összegek.
RAKTÁROZÁS
Eladó a megrendelt termékek elkészültekor írásban és/vagy telefonon értesíti Vevőt és átvételi/szállítási időpontot egyeztet vele. Amennyiben a megrendelés során Vevő személyes átvételi módot választott, köteles hét napon belül átvenni az elkészült termékeket. Eladó által történő szállítás esetén Vevő köteles hét napon belül alkalmas időpontot biztosítani a szállításra. Eladó az értesítést követően legfeljebb hét napig tárolja a termékeket, a nyolcadik naptól az át nem vett termékek után napi bruttó 1.000 Ft tárolási díjat számol fel.
GYÁRTÁSI IDŐ
A webáruházban található termékek megrendelésre készülnek, raktárkészlet nincsen. A termékek gyártási idejét a visszaigazoló email tartalmazza.
ELÁLLÁSI JOG
A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vásárló a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Az Eladó nem tart fenn raktárkészletet, termékeit minden esetben egyedi megrendelésre és paraméterek alapján készíti.
A vásárlástól való elállásra a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozik, különös tekintettel a 29. § első bekezdésének c) pontjára (A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek: A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát “olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak“).
Amennyiben a termékről kézbesítés során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék kijavítását garanciálisan biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Panaszügyintézés írásban lehetséges a szia@kalappmuvek.hu email-címen.
TULAJDONJOGI KIKÖTÉS
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA, TÖRLÉSE
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelési igény leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld az Eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a Vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor: szia@kalappmuvek.hu.
GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
Ha rendeltetésszerű használat mellett – a vásárlástól számított egy éven belül – a faanyag a használatot akadályozó módon reped, vagy törik, akkor a sérült elemet kicseréljük, illetve javítjuk. A garancia idejét a vásárlás napjától számítjuk.
A garancia kizárólag a termékek háztartásban történő használatára és háztartási mennyiségre vonatkozik. A garancia nem vonatkozik olyan termékekre, amelyeket helytelenül tároltak, illetve szereltek össze, nem megfelelően vagy nem rendeltetésszerűen használtak, módosítottak, vagy helytelenül, nem megfelelő módszerrel vagy tisztítószerrel tisztítottak.
A garancia nem vonatkozik a normál használatból adódó kopásra, elhasználódásra, vágásra vagy karcolásra, ütés vagy baleset által okozott sérülésre. A garancia nem érvényesíthető, ha a terméket nedves környezetben használták, illetve tartották. A garancia akkor érvényes, ha a Vevő a hiba első megjelenésekor felkeresi az Eladót és közli a hiba jellegét.
PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
E-mailben: szia@kalappmuvek.hu
Telefon: +36304742413
Internet cím: https://www.kalappmuvek.hu
Postai úton: Vidám Kompánia Bt., 1112 Budapest, Ördögorom út 9.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!
2019. 01. 28.