IMPRESSZUM: A SZOLGÁLTATÓ (ELADÓ, VÁLLALKOZÁS) ADATAI
Cégnév: KALAPPMŰVEK Korlátolt Felelősségű Társaság
Cím: 1112 Budapest, Ördögorom út 9.
Telefon: +36304742413
E-mail: szia@kalappmuvek.hu
Weboldal: https://www.kalappmuvek.hu
Adószám: 27438329-2-43
Számlavezető bank: CIB Bank
Bankszámlaszám: 10702332-743329685-1100005
Facebook: kalaPP Művek
Webhosting szolgáltató: 3 in 1 Hosting Bt., 2310 Szigetszentmiklós, Brassó utca 4/A.
FOGALMAK
Felek: Eladó és Vevő (Vásárló) együttesen
Honlap: https://www.kalappmuvek.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül.
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: Olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Termék: A Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi.
Vállalkozó/Eladó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vevő/Ön: A Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Feleket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A honlapunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
A SZERZŐDÉS NYELVE, A SZERZŐDÉS FORMÁJA
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA – FELELŐSSÉG A MEGADOTT ADATOK VALÓSÁGÁÉRT
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
A TERMÉK KIVÁLASZTÁSA
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a feltüntetett termékek közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre.
A RENDELÉS ELKÜLDÉSE
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor adja meg adatait (név, számlázási név, cím, email-cím, telefonszám, és eltérő szállítási cím esetén annak a címnek az adatai), válassza ki a megfelelő szállítási módot, fogadja el ÁSZF-ünket és egyszerűen kattintson a “Megrendelés” gombra.
ÁRAK
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, és nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A RENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
A rendelések feldolgozása hétköznapokon 24 órán belül, hét végén 48 órán belül megtörténik. Ünnepnapon leadott rendeléseket az ünnepeket követő első munkanapon dolgozzuk fel.
VISSZAIGAZOLÁS ÉS MEGRENDELÉS
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később egyet) a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálati telefonszámot: +3630 4742413.
A szerződés szerinti megrendelés akkor jön létre, amikor a Vevő részéről megtörtént a kapcsolatfelvétel a webáruházon, vagy más úton keresztül, majd az Eladó részletes visszajelzést küldött, amely tartalmazta az összegző információkat (mint az áru típusa és mennyisége, méretei, színe, ára, és a házhoz szállítás módja és ára), majd a Vevő válaszemailben nyugtázva, vagy helyesbítve ezeket írásban megrendeli a termékeket és szolgáltatásokat.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdése a megrendelés emailes visszaigazolásakor következik be.
FIZETÉSI FELTÉTELEK
A megrendelést követően „e-számla” ellenében banki átutalással egyenlíthető ki a számla összege, illetve személyes átvétel, vagy az Eladó által történő házhoz szállítás esetén készpénzben is.
Személyes átvétel és az Eladó által végzett szállítás esetén választható az utánvétes fizetés. Futárszolgálattal történő szállítás esetén kizárólag banki előre utalással lehet fizetni. Ilyenkor a megrendelés visszaigazolásával egyidejűleg e-díjbekérőt küldünk.
SZÁLLÍTÁS
A küldemények kézbesítése az Eladó által végzett szállítással, vagy a Home Delivery Team futárszolgálattal, vagy a Magyar Posta által történik. A termék körülbelüli szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza. A kiküldött e-mail pontosabb kiszállítási időt határoz meg, ám itt is előfordulhatnak eltérések. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon vagy e-mailben.
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy futárcéggel végzett házhoz szállítás esetén a pontos szállítási napot és időpontot nincs módunkban előre megadni. A futárcégek tőlünk függetlenül végzik szolgáltatásukat, így a csomag felvételét követően azt befolyásolni nem tudjuk. Amennyiben ilyen esetben a szállítással kapcsolatban bármilyen közlendője lenne, keresse közvetlenül a futárszolgálatot!
Szállítási módok:
Kiszállítási idő: A termékek kiszállítási idejét a vásárlás folyamán, valamint a visszaigazoló emailben jelezzük. A kiszállítás ideje a termék típusának és darabszámának, valamint a megrendelés időpontjának függvényében változhat. Rajtunk kívülálló okok miatt, (pl. beszállítás késedelme) a valós szállítási idő egyes esetekben a fentebb leírtaktól eltérhet. Esetlegesen elhúzódó szállításról minden esetben tájékoztatjuk a vásárlót.
Szállítási díjak:
Magyarország Kormánya döntött a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (Postai kormányrendelet) módosításáról, mely előírja, hogy 2024. március 28-tól az értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapon választási lehetőségként kell feltüntetni a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is.
A jogszabályban meghatározott feltételek a Kalapp Művek termékeire csak korlátozottan alkalmazhatók, mert termékeink nagyobb része a feltüntetett súly- és mérethatárt meghaladja. Azoknál a termékeknél, amelyek a feltüntetett súlyhatárt nem haladják meg, az alábbi árak szerinti szállítás választható:
Az Eladó saját maga végezte szállítás esetén a bútorok összeszerelését saját külön díj nélkül végzi. Összeszerelésen kívül egyéb helyszíni szerelést (falra felfúrás stb.) nem vállal és végez.
A fenti árak bruttó összegek.
RAKTÁROZÁS
Eladó a megrendelt termékek elkészültekor írásban és/vagy telefonon értesíti Vevőt és átvételi/szállítási időpontot egyeztet vele. Amennyiben a megrendelés során Vevő személyes átvételi módot választott, köteles hét napon belül átvenni az elkészült termékeket. Eladó által történő szállítás esetén Vevő köteles hét napon belül alkalmas időpontot biztosítani a szállításra. Eladó az értesítést követően legfeljebb hét napig tárolja a termékeket, a nyolcadik naptól az át nem vett termékek után napi bruttó 1.000 Ft tárolási díjat számol fel.
GYÁRTÁSI IDŐ
A webáruházban található termékek megrendelésre készülnek, raktárkészlet nincsen. A termékek gyártási idejét a visszaigazoló email tartalmazza.
ELÁLLÁSI JOG
A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vásárló a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Az Eladó nem tart fenn raktárkészletet, termékeit minden esetben egyedi megrendelésre és paraméterek alapján készíti.
A vásárlástól való elállásra a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozik, különös tekintettel a 29. § első bekezdésének c) pontjára (A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek: A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát “olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak“).
Amennyiben a Vásárló az elkészült terméket nem veszi át, vagy a szállításkor az átvételt megtagadja, szerződésszegést követ el. Ilyen esetben a visszaszállítás díját külön kiszámlázzuk, egy fizetési felszólítást követően pedig követeléskezelő cégnek adjuk át a számlát behajtásra.
Amennyiben a termékről kézbesítés során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék kijavítását garanciálisan biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Panaszügyintézés írásban lehetséges a szia@kalappmuvek.hu email-címen.
TULAJDONJOGI KIKÖTÉS
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA, TÖRLÉSE
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelési igény leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld az Eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a Vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor: szia@kalappmuvek.hu.
GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
A kalaPP Művek (Gyártó) az alábbi jótállási feltételeket biztosítja, melyek érvényesítéséhez a vásárlást igazoló számla vagy az eredetivel megegyező számlamásolat bemutatása szükséges:
A jótállás nem vonatkozik a fogyó-kopó alkatrészek (például párnahuzatok, textilek) rendes elhasználódására, mindez azonban nem érinti a fogyó-kopó alkatrészeknek a polgári jog fogalomhasználata szerinti „hibás” volta esetén fennálló jótállási kötelezettséget. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztó általi használat során keletkező sérülésekre (pl. karcolások, horpadások, kopások) a jótállás nem vonatkozik. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A fogyasztási cikknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a jótállási határidő újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa, ill. a fogyasztási cikk tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősülnek. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegyen nem rögzített szabályok vonatkozásában a mindenkor hatályos vonatkozó magyar jogszabályi előírások irányadók. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok a számlával, ill. nyugtával érvényesíthetőek. A fogyasztó mindennemű jótállási igényét emailben (szia@kalappmuvek.hu) jelezheti. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek vállalkozásunkat terhelik.
Ha a fogyasztási cikk meghibásodásában a fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a jótállási kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a fogyasztó köteles viselni, ha a fogyasztási cikk karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha vállalkozásunk e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a fogyasztási cikknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. A jogszabály alapján kötelező jótállás alá eső fogyasztási cikkek esetén, ha az adott fogyasztási cikk rögzített bekötésű, ill. 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható, a fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról vállalkozásunk gondoskodik.
A fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozásunk köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni, ha
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozásunk köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló nyugtán számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Vállalkozásunknak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor vállalkozásunk a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a elektronikus úton történik.
A jótállási igény bejelentése: A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozásunkkal közölni. A hiba felfedezésétől számított 1 héten belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A jótállási igényt a fogyasztási cikk minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a fogyasztó a jótállási igényét a fogyasztási cikknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a jótállási igény a fogyasztási cikk egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Mentesülés a jótállási felelősség alól: Vállalkozásunk mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha a hiba oka a vásárlás időpontja után keletkezett (pl. rendeltetésellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, a használati-kezelési útmutató szerinti karbantartás elmulasztása). A rendeltetésellenes használat elkerülése céljából a fogyasztási cikkhez használati és kezelési útmutatót mellékelünk és kérjük, hogy az abban foglaltakat saját érdekében tartsa be.
A fogyasztót a jótállás alapján megillető jogok: A fogyasztó a Ptk. 6:159. §-ában rögzített szabályok szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a fogyasztási cikk hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; – vagy a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha vállalkozásunk a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ill. ha ezen kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A fogyasztó a választott jótállási jogáról másikra térhet át, az áttéréssel okozott költséget köteles azonban vállalkozásunknak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre vállalkozásunk adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó jogszabályi előírásokat kell megfelelően alkalmazni.
HASZNÁLATI-KEZELÉSI ÚTMUTATÓ
Rendeltetésszerű használat: Bútoraink csak magánhasználatra szolgálnak, ipari célra nem alkalmasak. A gyártó a rendeltetésellenes, vagy hibás használatból eredő károkért nem vállal felelősséget. Az egyes bútortípusok jellemzői a honlapunk (www.kalappmuvek.hu) vonatkozó termékoldalain olvashatók.
A bútorok elhelyezése: Bútorainkat kizárólag száraz, nedvességtől védett helyen használja és védje az erős napsütéstől! Amennyiben szabad téren használja, használaton kívül fedje le vízhatlan takaróval és polcolja fel! Bútoraink természetes anyagból készülnek, és mint ilyenek, idővel színben és egyéb jellemzőkben változhatnak (a faanyag sötétedik és „mozog”, vizet vesz fel és ad le). Ez nem jelent meghibásodást, ezért a jótállás nem vonatkozik ilyen változásokra.
Tisztítás: A bútorok portalanítását száraz, puha ruhával végezze, vegyszeres bútorápolót ne használjon! Makacsabb szennyeződések esetén enyhén nedves ruhával törölje le a felületet, kerülve a dörzsölést. A párnák az alábbiak szerint tisztíthatók:
A bútorok karbantartása: Ahhoz, hogy a bútor minél hosszabb ideig megőrizze minőségét és szépségét, bizonyos időközönként kezelést igényel. Ennek jelei szemmel láthatóak, és jelentkezésük ideje attól függ, milyen körülmények között használja a bútort. A kezelés módja a következő:
Az eredeti festék típusa az email-es megrendelésben található. Amennyiben más festékkel festi újra a bútort, végezzen színpróbát egy nem látható helyen! Mindig azonos oldószerű festéket használjon! Az újrafestés során a bútor színe változik, ami az egymásra rakódó festékrétegek sajátossága.
PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
E-mailben: szia@kalappmuvek.hu
Telefon: +36304742413
Internet cím: https://www.kalappmuvek.hu
Postai úton: KALAPPMŰVEK KFT., 1112 Budapest, Ördögorom út 9.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!
2019. 01. 28.